ГРА РАЙОНІВ

“Гра районів” – це навчально-розвивальна настільна гра, яка розрахована на дорослих та дітей від 8 років й має на меті зацікавити гравців у процесах планування та перетворення міст.

Правила гри: У грі паралельно беруть участь 2 команди, у кожній з яких 6 гравців: Забудовник, Озеленювач, Шляховик, Мер, Підприємець, Активіст. У кожної команди є поле гри – план-схема одного з районів Києва, у кожного гравця – набір міських об’єктів. Гра завершується, коли гравці обох команд вставновлять усі свої об’єкти на поле. Після завершення гри обидві команди разом оцінюють побудовані райони за 12 критеріями якості громадського простору Яна Гейла.

Гра використовується у тестовому режимі на подіях для місцевих спільнот та усіх бажаючих та буде представлена у яскравому архітектурному рішенні в 2017 році.

МРІЙ. ГРАЙ. ДІЙ

Проект Мрій. Грай. Дій ініційовано та реалізовано у співпраці з організаціями Культурний ді@лог та Urban куратори у період березень-вересень 2016 року в Києві та Кременчузі, за підтримки конкурсу малих грантів від CANactions таWNISEF.

Ідея проекту полягає у популяризації практики залучення дітей до планування подвір’я своєї школи, використовуючи комп’ютерну гру Minecraft. Для участі у проекті було обрано дві школи – Ліцей №4 у м.Кременчук та гімназія №172 “Нивки”.

Під час проекту у кожній школі були проведені заняття з аналізу простору шкільного двору та створення рекомендації та бачення учнями свого школього подвір’я. Професійний медіа-освітянин Андреас Гоштальт з м.Оран’єнбаум, Німеччина за підтримки Microsoft Україна допоміг учасникам відтворити свої проекти оновлення шкільних дворів у комп’ютерній грі Minecraft, яка широко використовується в багатьох країнах в освітніх та учасницьких архітектурних практиках. Професійні архітектори допомогали інтерпритувати дитячі мрії у реальні проекти. Проект з популяризації застосування ігрових методик та проектної роботи в освіті може бути продовжений за запитом від шкіл, громадських організацій та державних установ України.

Сторінка проекту на facebook.

JAS: ЛЕКЦІЯ ТА ПРАКТИЧНА МАЙСТЕРНЯ

Барбара фон Ягов, архітекторка та консультантка з культурної освіти, представила діяльність JAS Jugend Architektur Stadt e.V.(Молодь Архітектура Місто) – громадської організації, що сприяє розвитку ранньої просторової освіти та залученню дітей та молоді до міських процесів в Німеччині. Пані Барбара представила міждисциплінарні проекти, що ілюструють різні методи та практики ранньої архітектурної та урбаністичної освіти, з акцентами на інтеграції мистецтва, літератури і драми.

Наступного дня методичний підхід, запропонований JAS, був випробуваний у практичній майстерні “Шість відчуттів: дослідження та дизайнування просторів”, де юні учасники досліджували простір всередині та довкола галереї, використовуючи артистичні практики, аналіз та обговорення.

Подія організована в рамках програми “Фонд мобільності” від Goethe-Institut Ukraine за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Федеративної Республіки Німеччини.

Організаційні партнери: ГО Garage Gang Ґараж ҐенґPort Creative Hub та Art Management.

ВЕЛИКЕ МІСТО, МАЛЕНЬКЕ МІСТО

Перший великий проект “Дитячих географій” зібрав у серпні 2015 року митців, архітекторів, соціологів, активістів, дослідників міських просторів та питань дитинства у місті.

Через серію подій, лекцій та практичних занять дорослі учасники спробували відтворити бачення міста з позиції дітей, а діти – отримати базове розуміння про функціонування міста, самостійно дослідити явища та процеси у ньому, сформувати своє ставлення до міського простору.

Програма включала події за трьома напрямами:

Освітня програма для дітей. У форматі міського денного табору у співпраці з Національним художнім музеєм України та іншими партнерами були проведені численні практичні заняття, зустрічі з учасниками міських процесів (поліція, митці, активісти, архітектори), міські дослідження та ігри.

Фокусом Дослідницької програми було дослідження публічних просторів Києва з позиції дітей у місті. До програми долучились дослідники міських питань та архітектори з метою обміну досвідом, методологією та результатами своїх проектів.

Серія відкритих лекцій для широкої аудиторії зібрала зацікавлених у темах “Місто, дужнє до дитини: практика впровадження стандартів в Україні”, “Діти та сучасна міська архітектура”, “Простори та подорожі у радянському дитячому кіно”, “Урбан-фемінізм: пригоди жінки у місті”, “Практики ранньої архітектурної освіти”.

Проект дав початок обговоренню проблем дитинства у місті, умов доступу до публічного простору різними групами користувачів, зібрав коло експертів, активістів, і головне – дітей, які продовжують досліджувати місто з нами у інших проектах.